netcevap

Show Dergisi”nin Homo Erectus Yanılgısı

Aylık SHOW dergisinin Aralık 1999 sayısında, “İnsanoğlu Yeryüzüne Nasıl Yayıldı” başlıklı bir yazı yer alıyordu. Yazıda eski bir insan ırkı olan Homo erectus“tan söz ediliyordu. Ancak Homo erectus hakkındaki bilgiler tamamen evrimci bir bakış açısı ve üslupla yorumlanıyor, dahası konu hakkında pek çok önemli bilgi hatası sergileniyordu. Aslında bu yazıyı kaleme alan SHOW dergisi muhabirinin konuyu ciddi bir biçimde araştırmadığı, …

Devamı »

Cumhuriyet Bilim Teknik Dergisi Ve

Evrim teorisini savunmayı kendine görev edinmiş yayınlardan biri olan Cumhuriyet gazetesinin haftalık Bilim ve Teknik eki (CBT), 6 Kasım 1999 tarihli sayısında “İnsanların neden 5 parmağı vardır?” başlıklı bir yazı yayınladı. Dergide, insanların, memelilerin, sürüngenlerin ve amfibiyenlerin el ve ayaklarında hep 5″er parmak bulunduğu belirtiliyor ve bu bilgi, sözkonusu canlıların ortak bir atadan evrimleştiği varsayımına delil olarak gösteriliyordu. Oysa CBT”nin …

Devamı »

Hürriyet”in “”Denizanası”” Gafı

Hürriyet gazetesinin 21 Ekim 1999 tarihli sayısında “Denizanaları Evrim Harikası” başlıklı bir haber yayınlandı. Haber, evrim teorisini körü körüne de olsa ısrarla savunmaya kararlı olan medya kesimlerinin, artık her türlü bilimsel kaygıyı bir kenara bırakıp, tamamen propagandaya başvurduklarının bir ispatı niteliğindeydi. Çünkü haberde “denizanaları evrim sürecinin en başarılı örneklerinden biri” deniyordu, ama bu iddiayı destekleyebilecek tek bir bulgudan bile söz …

Devamı »

Sabah ve Hürriyet”in “”Uçan Dinozor”” Haberi

Evrimciler her yeni fosil bulgusunda, dinozor-kuş bağlantısı hakkında spekülasyonlar öne sürmekte, ancak detaylı analizler sonucunda yalanlanmaktadırlar. Çin”de bulunan üç yeni theropod dinozoru fosili de bu tür bir spekülasyondur. Sabah ve Hürriyet, her zamanki gibi bu fosilleri de “evrime delil” sanmış ve o şekilde göstermiştir. 16 Ekim tarihli Sabah ve Hürriyet gazetelerinde “Kanatlı Dinozor Bulundu” ve “Uçan Dinozor Bulundu” başlıklı iki …

Devamı »